طراحي نماي ساختمان

طراحي نما سلختمان

طراحي نماي ساختمان

۱۵ بازديد ۰ نظر

نماها بايد به گونه اي طراحي شوند كه علي رغم متفاوت بودن با ساختمان هاي مجاور هماهنگي غير ملموسي هم با آن ها داشته باشد. خط و خطوطي از نماهاي كلي آن منطقه در طراحي آن به چشم بيايد اما متفاوت تر و شاخص تر از ساختمان هاي اطراف خود باشد. انجام اين كار اصلا سخت نيست فقط كافي است تا قبل از طراحي نما بافت و فرهنگ آن منطقه مورد مطالعه و بررسي قرار بگيرد و سپس نتيجه بررسي ها با كمي ذوق و هنر معمارانه تركيب شود تا به نتيجه مطلوبي برسد.

سادگي و خوانايي نماي ساختمان

در طراحي نماي ساختمان هاي بلند بايد به اين نكته توجه كرد كه ايجاد تنوع بيش از حد با استفاده از مواد و مصالح مي تواند از سادگي و خوانايي نماي ساختمان كه مهم ترين اصل در طراحي نما است بكاهد. تك رنگ بودن نماي اين ساختمان ها تاثير گذاري بيشتري دارد. براي اين ساختمان ها بهتر است از يك موتيف در همه قسمت هاي نما استفاده شود، و فقط با استفاده از يك يا دو المان شاخص در نما از يكنواختي بصري آن بكاهيد.

تعريف كاربري هاي داخلي ساختمان با استفاده از طراحي نما

اگر در ساختمان مورد نظرتان كاربري هاي مختلفي داريد با استفاده از طراحي نماي ساختمان مي توانيد آن ها را به وسيله مواد و مصالح مختلف شاخص تر كنيد.  البته به شرط ان كه اين كار نماي شما را بيهوده شلوغ نكند و كارآيي آن را تحت شعاع قرار ندهد.

دلتان مي خواهد براي طراحي دكوراسيون داخلي خانه تان با يك شركت متخصص يا طراحاني خلاق و زبر دست مشورت كنيد؟ پس حتما سري به بخش معماري داخلي و طراحي دكوراسيون اهالي فن هيرادانا بزنيد و با اين گروه هاي متخصص در سراسر ايران آشنا شويد و از آن ها بخواهيد تا به شما در اين كار كمك كنند.

نورپردازي نماي ساختمان

نورپردازي نماي ساختمان هم به اندازه طراحي نماي ساختمان مهم است. چرا كه اين نورپردازي ها باعث خواهند شد كه ساختمان شما در شب نيز همانند روز زنده، پويا و تاثير گذار باشد. اما بايد به اين نكته توجه كنيد كه نورپردازي ها بايد به گونه اي صورت بگيرند كه خيلي خيره كننده نباشند و بر طراحي نماي ساختمان تاكيد داشته باشند. يعني اول خود نما به چشم بيايد و در مرحله بعدي نورپردازي آن.

پويايي در طراحي نماي ساختمان

از لحاظ بصري نمايي داراي ارزش است كه بسيار سيال و پويا باشد. اين سياليت و پوياي را بهرش هاي مختلف مي توان در نماي ساختمان به وجود آورد. عوض كردن ابعاد بازشوهاي نما مانند پنجره ها، تلفيق مصالح مختلف، تركيب المان هاي افقي و عمودي در نما براي تاكيد بيشتر همه از جمله كارهايي است كه مي توان براي ايجاد سياليت و پويايي در نماي ساختمان استفاده كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.